Customer Relationship Management systeem
Het goed onderhouden van uw relatie met klanten is onontbeerlijk voor elk bedrijf dat in deze sterk concurrerende economie wil overleven. Besteedt u genoeg tijd aan het onderhouden van relaties en de continuïteit daarvan, dan zal uw bedrijf er op langere termijn profijt van hebben. Dit zult u merken in de groei van het aantal trouwe klanten. Bovendien zullen klanten hierdoor vaker bij u afnemen.
De probleemstelling
Hoe kunt u zoveel klantrelaties goed onderhouden, terwijl er nog zoveel andere taken voor u als manager klaarliggen? Om een klantrelatie zo goed mogelijk te kunnen onderhouden zult u zo veel als mogelijk moeten weten over uw klant. Denk bijvoorbeeld aan alle contactmomenten en de persoonlijkheid van elke klant of relatie. Geen enkel individu wil graag gezien worden als een nummer, want dat gebeurt al veel te veel op deze wereld. Iedereen wil graag persoonlijk behandeld worden en elke mogelijke contactpersoon van uw bedrijf moet op de hoogte zijn van elk gesprek met een bepaalde klant.
De functie van het CRM-systeem
Het CRM-systeem zorgt ervoor dat alle klantgegevens in een database worden verwerkt. Om dit systeem heen wordt een gebruikersomgeving ontwikkeld zodat het eenvoudig is deze gegevens op te vragen en te wijzigen. Hierdoor kunt u elke klantgerelateerde activiteit of persoonlijke opmerking van een klant opslaan in de database. Op deze manier kunt u per klant of relatie een dossier aanmaken c.q. gegevens verzamelen, gewoon tijdens bijvoorbeeld een kort telefoongesprek. Mocht het in de toekomst voorkomen dat de klant of relatie contact heeft met een ander persoon dan uzelf, dan kan diegene heel eenvoudig het dossier van de klant of relatie opvragen. Zo kan hij of zij ook in korte tijd inzicht krijgen in de relatie en de contacten hiermee. Op deze manier kan persoonlijker en efficiënter worden ingespeeld op vragen van de klant of relatie. Het systeem kan trouwens vanuit elke locatie op de wereld bediend worden, zolang u maar een internetverbinding heeft.
Onderhoud van het systeem
Indien u waarde hecht aan een continuïteitsgarantie van het CRM-systeem, dan kunt u het totale technische onderhoud ervan aan ons overlaten. Hiervoor kunnen wij een Service Level Agreement (SLA) met u afsluiten. U hoeft zich dan verder geen zorgen te maken over de continuïteit van uw CRM – systeem.